۶ سبك شخصيتي مسافران هواپيما؛ شما كدام يك هستيد؟
۶ سبك شخصيتي مسافران هواپيما؛ شما كدام يك هستيد؟
- مجموعه: مشاوره خانواده
سبك هاي شخصيتي خاصي بين مسافران هواپيما وجود دارد
آزمون شخصيتي مايرز – بريگز را براي لحظاتي فراموش كنيد. اين سيستم شخصيت نگاري بيش از اندازه خشك و بي روح و بيش از اندازه آكادميك است، و همچنين بيش از اندازه مورد استفاده مفرط قرار گرفته است. اگر شما زياد با هواپيما سفر مي كنيد و عادت داريد شخصيت بقيه مسافران را پيش خود تحليل كنيد، حتماً مي دانيد كه سبك هاي شخصيتي خاصي بين مسافران هواپيما وجود دارد. دانستن سبك شخصيتي خودتان هم مي تواند برايتان مفيد باشد، به خصوص اگر قصد داشته باشيد شخصيتتان در هنگام پرواز را تغيير دهيد.
۶ سبك شخصيتي مسافران هواپيما: شما كدام يك هستيد؟
اگر بتوانيد شخصيت مسافران پرواز را تشخيص دهيد، راحت تر مي توانيد به شيوه هاي مختلف با آن ها ارتباط برقرار كنيد.
1. مسافر ساكت و جمع و جور
چنين شخصي لپ تاپ خود را بيرون مي آورد، هدفون خود را در گوش مي گذارد، و در لاك خود فرو مي رود. اگر مسافر داراي سبك شخصيتي ساكت بخواهد به ديگران در اطرافش كه از پرواز ترس دارند كمك كند، يا با بقيه مسافران بيشتر آشنا شود، برايش دشوار خواهد بود كه از پيله خود بيرون بيايد.
2. مسافر پر حرف
اگر شما عادت داريد كه در حين پرواز مدام حرف بزنيد، احتمالاً به دنبال اين هستيد كه بر بي حوصلگي خود غلبه كنيد. اگر طرف مقابل متوجه هيچ يك از حرف ها نشود، يا اينكه حرف زدن تمام مسافران آن را رديف را اذيت كند، اين سبك شخصيتي مي تواند تبديل به يك مشكل براي سايرين شود.
3. مسافر پارازيتي
چنين نوع شخصيتي بسيار زياد ديده مي شود. اين فرد يك آدم درونگراي تصنعي است، به طوري كه خود را ساكت و جمع و جور نشان مي دهد، ولي در مواقع لزوم به شدت برونگرا مي شود. آن ها با مهمانداران پرواز صحبت مي كنند و درخواست هاي فراوان مطرح مي كنند. آن ها همراه با موسيقي خود آواز مي خوانند. آن ها از جاي خود بلند مي شوند و راجع به صف طولاني دستشويي غر مي زنند. و با اين حال، اين فرد در لاك خود قرار دارد و واقعاً علاقه اي ندارد كه كسي را بشناسد يا به كسي كمك كند.
4. مسافر دلسوز
اين سبك شخصيتي در هنگام پرواز خيلي بيشتر از قبل در مورد احساس و فكر بقيه مردم آگاهي پيدا مي كند. او مستقيماً از بقيه مي پرسد كه آيا حالشان خوب است و چيزي نياز دارند يا نه. او به بقيه پيشنهاد كمك مي دهد كه كيف شخصي شان را در محفظه بالاي سر قرار دهد و حتي بالش يا پتوي خود را در اختيار ديگران قرار مي دهد. اين فرد دوست دارد كه با بقيه صحبت كند، ولي نه به شيوه اي كه خودخواهانه باشد.
5. مسافر عصباني
اين كه جلسه تجاري اين فرد به بدي پيش رفته يا اينكه فقط صبح با ترشرويي از خواب بيدار شده، معلوم نيست. اين سبك شخصيتي با هر اتفاقي آزرده خاطر مي شود، از اسنك هايي كه مهمانداران سرو مي كنند تا تأخير در حركت هواپيما. اگر ناخواسته آرنج تان با آرنج مسافر عصباني برخورد كند، ممكن است خونش به جوش بيايد. موضوعي كه در مورد چنين مسافري غير قابل تحمل است، اين است كه همه چيز را در مورد نيازها و راحتي خود مي داند. شايد اصلاً انگار كه چنين مسافري يك رديف صندلي را به تنهايي مخصوص خود نياز دارد.
6. مسافر مضطرب
اين سبك شخصيتي نياز دارد كه كمي بيشتر آرامش خود را حفظ كند. آن ها نگران، مضطرب و ناراحت به نظر مي رسند. در حين بلند شدن هواپيما از روي زمين، اين مسافر به قدري سفت مي نشيند كه انگار در مطب دندانپزشكي نشسته است. آن ها نمي دانند كه چطور با اوضاع آشفته، مسافران آزاردهنده يا تغييرات در پرواز برخورد كنند. در مورد چنين سبك شخصيتي، بايد اميدوار باشيد كه متوجه شوند كه هواپيما نوعي اتوبوس پرنده است. مسافرت هوايي معمولاً بسيار روتين با سورپرايزهاي بسيار كمي است، پس چه ارزشي دارد كه براي چيزي تا اين حد معمولي خود را دچار استرس كنيم. كافي است كه مسافر مضطرب را در كنار هر مسافر ديگري در هواپيما قرار دهيد تا سطح استرس بقيه هم شروع به بالا رفتن كند!
ماجراي واردات واكسن كرونا به كشور صحت دارد؟
محمديان هم المپيكي شد/ سهميه هاي كشتي آزاد ايران در توكيو كامل شد
پوشيدن اين لباس ها در هواپيما، ممنوع است!