جشنواره آنلاين تئاتر مقاومت؛ الگويي موفق براي ساير جشنوارهها |
پاشا بدرود كارگردان نمايش «نقطه آبي در ميان حافظهاي كبود»، در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگي باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع نمايش خود گفت: قصه اين نمايش درباره چند جوان است كه عازم كويرگردي ميشوند؛ اما در آنجا گم ميشوند و سر از ميدان مين در ميآورند. آنان طي اين سفر دچار تحول شخصيتي ميشوند. اين چهار جوان در ميانه راه با چوپاني مواجه ميشوند كه با آنان حرف ميزند و راهنماي اين چهار جوان در پيدا كردن راهشان است. شخصيتهاي نمايش در انتهاي داستان، متوجه ميشوند كه آن چوپان راهنما در ميدان مين، شهيد گمنام بوده است. وي در خصوص سبك اجرايي اين نمايش اظهار كرد: قصه نمايش «نقطه آبي در ميان حافظهاي كبود» در فضاي وهم و رويا اتفاق ميافتد؛ يعني سبك نمايش ما بين رئال (واقعگرايي) و سورئال (فراواقعگرايي) است. نمايش ما مكان و زمان خاصي ندارد و فضاي آن ذهني و فراواقع گرايانه است. در حقيقت همه داستان در ذهن سرهنگ، يكي از شخصيتهاي داستان به شيوه جريان سيال ذهن اتفاق ميافتد. بدرود درباره فرم اجرا و صحنه نمايش خود بيان كرد: فرم اجراي ما در بلك باكس است؛ يعني جعبهاي سياه كه به صورت صحنهاي روي زمين است. براي نشان دادن مناطق جنگي از اِلمانهايي استفاده كرديم كه بينابيني باشد؛ يعني هم جنگ و هم وهم را به گونهاي نشان دهد تا ذهن تماشاگر را براي سير كردن در فضاي رويا گونه سيال كند. اين هنرمند درباره تجربه حضور خود در جشنواره تئاتر مقاومت گفت: اين اولين دفعه است كه در جشنواره شركت كرده ام؛ گرچه تئاتر به خاطر زنده بودنش لطف دارد، ولي در شرايط كنوني به خاطر كرونا، برگزاري جشنواره به صورت آنلاين - اگر از خطاهايش چشم پوشي كنيم- ميتواند الگويي خوب براي ساير جشنوارههاي تئاتري باشد. اگر باقيمانده كمك هزينه اجراي نمايش را بپردازند، گرهي از كار ما باز ميشود. انتهاي پيام/ |
دوشنبه ۰۸ دی ۹۹ | ۱۰:۰۹ ۱۱ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است