طراحي براي كودكان: چگونه مي توان محصولات و اسباب بازي هاي خوبي را براي كودكان ايجاد كرد
كتاب جديد طراحي فائيدون براي كودكان ، محصولات ، اسباب بازي ها ، مبلمان ، دوچرخه و موارد ديگر ايجاد شده براي نوزادان ، كودكان نوپا و كودكان را در طي 100 سال گذشته كشف كرده است. ما با نويسنده و كيمبرلي بيركس ، نويسنده و ويرايشگر طراحي مستقر در نيويورك صحبت مي كنيم ، در مورد آنچه يك اسباب بازي عالي مي سازد ، چگونه طراحان تاريخ از فرزندان خود الهام گرفته اند ، و چرا محصولات با هدف بچه ها نياز دارند تا تخيل خود را برانگيزند.
هفته طراحي: چرا تصميم به نوشتن اين كتاب گرفتيد؟
كيمبرلي بيركس: به عنوان بخشي از دوره كارشناسي ارشد من در زمينه نقد طراحي در دانشكده هنرهاي تجسمي (SVA) در نيويورك ، پايان نامه اي را براي طراحي زمين بازي نوشتم و بسيار علاقه مند شدم كه چگونه اين محيط ها بر رشد كودك ، خلاقيت و احساس آژانس تأثير مي گذارند. . اين كتاب مانند پيشرفت طبيعي آن اثر احساس مي شد. در حالي كه از لحاظ تاريخي طراحي براي كودكان به رسميت شناخته نشده است ، اين زمينه اي است با تأثير عميق و پيامدهاي آن بر نحوه شكل گيري نسل هاي آينده ، و همينطور جهان. همه ما كودكاني در زندگي خود داريم كه براي ما مهم است و اميد من اين است كه اين كتاب باعث شود كه خوانندگان نسبت به قدرت اشياء در شكل دادن به محيط و ذهن فكر كنند.
فروشگاه اسباب بازي
http://www.gamingtools.ir/
DW: چه مدت زماني را پوشش مي دهد و چگونه سفارش داده مي شود؟ آيا اين زماني است؟
KB: صرفه جويي در مورد چند مورد استثناء قابل توجه ، اين كتاب از سال 1900 تا به امروز برپا شده است و در اطراف مضامين بازي ، سوار شدن ، يادگيري ، غذا خوردن ، ايجاد ، نشستن و خوابيدن - كه هر كدام از آنها به نماد خاص خود اشاره شده است - سازماندهي مي شود. مفهوم گسترده اي از دنياي طراحي كودكان است. در حالي كه اشياء بر اساس طبقه بندي ، طراح و نوع محصول فهرست بندي مي شوند ، هر يك به صورت بصري با يك صفحه ديگر در يك صفحه دوبعدي جفت مي شوند تا تجربه مشاهده پويا و لذت بخش شود.
DW: به نظر شما برخي از مهمترين طرح هاي كودكان از 100 سال گذشته چيست؟
KB: اشياء كودكان غالباً نشانه اي از زمان ها هستند كه هم تحول صنعت طراحي را تغيير مي دهد و هم در درك عمومي تغيير مي كند. صندلي كودك چارلز و ري ايمز (1944) اين مسئله را نشان مي دهد كه صندلي هاي سالن بزرگ نمادين اين زوج را به عنوان اولين تلاش خود براي ساخت مبلمان سه بعدي (سه بعدي) تخته سه لا در مقادير بزرگتر انجام داد.
Tripp Trapp پيتر Opsvik قطعه اي بي موقع از طراحي اسكانديناوي است كه از سال 1972 مورد علاقه والدين بوده است. نبوغ صندلي در سازگاري آن نهفته است. ارتفاع صندلي و پايه صندلي را مي توان در چهارده موقعيت تنظيم كرد كه به كودكان در هر سني امكان راحتي نشستن در جدول را مي دهد در حالي كه فرزندان بزرگتر را قادر مي سازد خود و داخل خانه خود را با كمك صندلي پايه تطبيق دهند.
كيت ساخت جهاني رايگان گلان لوين (به طور خلاصه در شركت كودكان قرار ندارد!) از فناوري چاپ متن باز و سه بعدي براي ايجاد مجموعه اي از نزديك به 80 كانكتور و آداپتور استفاده مي كند كه به بچه هاي كارآفرين اجازه مي دهد تا بچه هايي از اسباب بازي هاي ساختماني به همان اندازه LEGO متناسب با اسباب بازي هاي ساختماني بپيوندند. ، Tinkertoys ، Bristle Blocks و Lincoln Logs. در سال 2012 منتشر شد ، سيستم "meta-mashup" جولان با استفاده خلاقانه از فناوري مدرن براي دور زدن محدوديتهاي قابل توجه در مالكيت معنوي هر يك از اسباب بازيها براي تشويق بازيهاي بنيادي سازنده استفاده مي كند.
DW: طراحان هنگام ايجاد محصولاتي براي جوانان ، به جاي بزرگسالان ، چه مواردي را بايد در نظر بگيرند؟
دوام ، پاكيزگي و ايمني ضروري است ، اما طراحي خوب براي كودكان نيز بايد تخيل را دعوت كند. اشياء كاملاً باز و كاملاً تجويز نشده در مورد چگونگي استفاده يا استفاده از آنها ، بچه ها را دعوت مي كنند تا با آنها درگير شوند ، مغز و بدن خود را به روش هاي مختلفي انجام دهند.
فروشگاه بازي و سرگرمي
http://www.game-digikala.ir/
DW: آيا براي كودكان بسيار خردسال (زير 5 سال) ، كودكان تا 12 سال و نوجوانان ملاحظات مختلفي وجود دارد؟
KB: براي كودكان زير پنج سال ، راحتي بسيار مهم است. هرچقدر كودك خردسال امنيت بيشتري داشته باشد ، آنها مايل به كاوش در جهان هستند. با بزرگ شدن كودكان ، اشياء آنها بايد رو به گسترش و سازگارتر شوند و از آنها دعوت مي كنند تا داستان هاي خود را تصور كنند و راه هاي خاص خود را براي كشف ، يادگيري و ايجاد اختراع كنند.
DW: چه تفاوتي بين طراحي براي كودكان و بزرگسالان وجود دارد؟
KB: طراحي خوب براي كودكان با انواع مختلفي سازگار است و بچه ها را ترغيب مي كند تا دنياي خود را بسازند. اشياء كودكان استثنايي به جاي اينكه به سادگي از مدل هاي بالغ پايين بيايند ، به نيازهاي خاص آنها پاسخ مي دهند. به همين دليل است كه خلاقيت هاي قابل توجه اغلب از طراحان كه خودشان والدين هستند حاصل مي شود. مانند بسياري از اشياء موجود در كتاب ، مدفوع Trissen (1962) از مشاهدات نانا ديزل در مورد فرزندان خود رشد كرد. الهام گرفته از تمايل آنها به حركت مداوم ، ديتزل يك مدفوع بسيار زيبا و در عين حال ظريف طراحي كرد كه به راحتي مي توان آن را چرخانده ، انباشته و به عنوان يك ميز يا صندلي استفاده كرد.